Biodata Natasha Elyzza


Natasha Elyzza adalah seorang pelakon kelahiran Malaysia. Natasha mula berlakon pada usia 20 tahun. Kelibatnya mula disedari oleh pengkarya tempatan yang memberinya peluang untuk terus melebarkan bakat di persada seni lakonan tanah air.

Bermula sebagai pelakon tambahan, kini nama Natasha mula terpampang selaku pelakon pembantu kepada watak utama dalam beberapa drama yang disiarkan di televisyen tempatan.

Antaranya ialah Bila Hati Perempuan Menjerit yang pernah disiarkan di Astro Prima dan yang terbaharu, menerusi drama bersiri Projek Memikat Suami yang sedang bersiaran di Astro Ria.

Biodata Natasha Elyzza

Nama : Natasha Elyzza bt. Rohishim

Nama Popular : Natasha Elyzza atau Tasya

Asal : Petaling Jaya, Selangor

Keturunan : Melayu Campuran

Kerjaya : Pelakon

Penglibatan :

• Mula berlakon pada umur 20 tahun

• Mula dikenali sebagai pelakon drama Duri Dihati TV3

Drama :

• M.A.I.D

• Generasi Dunia Baru

• Duri Dihati

• Bila Hati Perempuan Menjerit

• Projek Memikat Hati Suami

• Isteri Separuh Masa

Laman Sosial

• Akaun Instagram : https://www.instagram.com/natashavatishers/

• Akaun Facebook : https://www.facebook.com/natashaelyzzaofficial/

Comments

comments



Sumber

قالب وردپرس

Anak Kena Hukum, Bapa Berbadan Sado Datang Sekolah Pukul Cikgu


DUA klip video tersebar di media sosial menyaksikan rakaman seorang bapa dikatakan berang apabila anaknya dihukum oleh cikgu. Lantaran itu dia datang ke sekolah dan memukul cikgu berkenaan.

Ayah kepada pelajar berkenaan yang berbadan sado dan menyerang cikgu tersebut dikatakan bertugas sebagai seorang tentera.

Setakat ini masih belum dapat dipastikan di sekolah manakah kejadian ini berlaku. Dari gaya percakapan individu-individu di dalam video dipercayai kejadian ini tidak berlaku di Semenanjung Malaysia.

Cikgu tersebut dikatakan kini sedang menerima rawatan kerana mengalami pendarahan dalaman akibat serangan itu.

Di bawah ini dua video yang dimaksudkan sila klik untuk menonton.

 

 

 

Sumber: Milo Suma



Sumber

قالب وردپرس

“Rupanya Mayat Dalam Mimpi Itu Adalah Anakku…”


PETALING JAYA: Sehari sebelum Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Jalan Keramat Ujung, Datuk Keramat terbakar sehingga mengorbankan 23 nyawa, ibu kepada salah seorang pelajar yang maut seolah-olah mendapat petanda awal mengenai insiden itu.

Dalam perkongsian di laman Facebooknya, wanita yang dikenali sebagai Nen Dsign yang juga ibu kepada Muhammad Danieal Md Amin, 14, menceritakan bahawa dia telah bermimpi tentang sekujur mayat seorang budak rentung dalam kebakaran.

“Sesungguhnya janji Allah itu pasti. Rabu 13/9/2017. Maha Suci Allah… khabar apakah yang ingin Engkau sampaikan kepadaku nanti… kurniakanlah kepada ku hati yang baik. Amin.

“Terdetik di hati kecilku sebaik sedar dari tidur. Malam tu aku bermimpi… di hadapanku ada sekujur mayat seorang budak yang rentung hangus terbakar,” tulisnya.

Namun sehari selepas mimpi itu, dia dikejutkan dengan berita kebakaran pusat tahfiz tempat anaknya belajar.

“Khamis 14/9/2017 aku mendapat berita tentang kebakaran tahfiz tempat Danieal belajar. Innanillahhiwainnailaihirojiun.

“Maha Suci Allah…rupanya dalam mimpi itu adalah anakku Danieal. Engkau tenangkanlah dia di taman syurgaMu. Terima kasih Ya Allah Engkau dah makbulkan doaku.

“Ya Allah… jadikanlah anak-anakku di antara tahfiz-tahfizMu dan syahid-syahidMu”,” katanya.

Status tersebut menunjukkan wanita itu seolah-olah reda dengan pemergian Daniel.

“Alhamdulillah Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah Sang Pencipta Langit dan Bumi. Engkaulah yang Maha memiliki Kebesaran dan Kemuliaan. Berikanlah aku kekuatan dan ketenangan. Amin.

“Abang…abang dah syahid. Umi bangga dengan abang. Jumaat 15/9/2017… Setelah dapat melihat mayat Daniael, ternyata itulah ku lihat dalam mimpiku itu. Sesungguhnya Allah itu Maha Hebat,” katanya.

Muhammad Danieal antara 21 pelajar yang maut dalam kebakaran tersebut yang dipercayai berlaku atas perbuatan khianat.

Turut maut dua guru pusat tahfiz itu, Mohd Yusuf Md dan Mohd Amrul Nizam Sakarno.

Susulan itu, tujuh suspek ditahan kerana disyaki sengaja membakar pusat tahfiz tersebut.

Dengan penahanan itu, kes kebakaran tragik itu berjaya diselesaikan.

Di kala orang ramai mengecam perbuatan tujuh suspek, ibu kepada Danieal telah memaafkan mereka yang mengakibatkan kebakaran tersebut.

Malah, dia turut berterima kasih kepada mereka kerana telah menjadikan Danieal sebagai anak syurga.

“Terima kasih buat mereka semua kerana dah jadikan anak saya anak syurga. Saya maafkan mereka semua. Semoga Allah beri hidayah buat mereka dan jadikan mereka di antara anak-anak yang soleh lagi bertaqwa. Amin ,” tulisnya.

Sumber: mStar Online



Sumber

قالب وردپرس

‘Ya, sayalah dalam video viral itu’


Pelakon, Nur Fathia Abdul Latiff atau lebih dikenali dengan nama Fathia Latiff hari ini mengaku bahawa dia adalah wanita yang berada dalam video Bigo Live yang dirakam oleh telefon bimbit pelakon baharu, Natasha Elyzza, yang viral di media sosial baru-baru ini.

“Itu adalah saya,” kata Fathia, memetik laporan dari New Straits Times hari ini.

Tetapi, artis berusia 30 tahun itu menjelaskan bahawa, video yang menampakkan aurat dirinya itu bukan dirakam untuk dipertontonkan kepada umum.

“Saya dan beberapa rakan berada di villa yang disewa. Sesi menari itu hanya di antara saya dan rakan-rakan perempuan dan kami menari di dalam bilik mandi,” jelasnya yang masih lagi terkejut bila mendapati video tersebut viral di media sosial.

“Sudah tentu saya berasa malu dengan apa yang telah berlaku. Siapa yang mindanya masih waras mahu menunjukkan sebahagian tubuh badannya kepada seluruh dunia?” katanya dengan gementar dan menahan emosi.

 

 

Jelas Fathia, ketika dia dan rakan-rakannya sedang ‘berseronok’, dia tidak menyedari video mereka dirakam menerusi aplikasi Bigo Live, yang juga boleh diakses oleh orang ramai, kerana dia menyangka video itu hanya boleh ditonton oleh rakan-rakan terdekat sahaja.

“Saya tidak pernah mendengar aplikasi itu sebelum ini,” katanya.

Namun dua jam yang lalu, Fathia memuat naik kenyataan memohon maaf kerana menunjukkan contoh yang tidak baik kepada umum.

“Saya minta maaf dan tidak sengaja menunjukkan contoh yang tidak baik kepada orang ramai. Saya tidak sedar video itu bocor. Saya minta maaf. Semoga Tuhan mengampuni dosa-dosa saya. Tasha tidak bersalah, dia masih dalam proses pembelajaran juga. Tolong jangan salahkan dia.

 

“Saya akui itu salah saya kerana menari dan berpenampilan seksi di dalam video itu” kata Natasha yang juga meminta maaf di atas perbuatannya dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi.

โพสต์โดย The Reporter บน 17 กันยายน 2017

 

Sebelum ini dalam kenyataan awal Natasha Elyzza berkata, dia memohon maaf di atas kelakuannya yang tidak sepatutnya itu sehingga dikecam hebat oleh netizen. Namun jelasnya, dia berpakaian seksi kerana mahu pergi ke kolam renang dan dalam masa yang sama, sempat membuka aplikasi Bigo Live.

“Saya akui itu salah saya kerana menari dan berpenampilan seksi dalam video itu. Silap saya, saya terlupa nak memakai baju yang lebih elok sebelum membuka aplikasi tersebut. Saya sangat kesal dengan perbuatan itu,” katanya.

Natasha juga menafikan dakwaan netizen kononnya rakannya yang mirip pelakon wanita terbabit adalah Fathia Latiff.

“Wanita itu bukan Fathia, dia kawan saya dan wajahnya mirip Fathia,” katanya.

 

 

Fathia juga sebelum ini melalui laman video live di Instagramnya meminta orang ramai tidak memfitnahnya.

“I’m still learning about Islam, I’m still learning about God and I am being honest to you guys and don’t fitnah me. It’s not right to fitnah me.

“Saya still learning and I hope you guys understand. I hope you guys pray for me and don’t fitnah me,” katanya.



Sumber

قالب وردپرس

Peminat Jangka Jihan Dapat Bayi Perempuan


Menerusi di laman sosial instagram milik Jihan Muse telah berkongsi sekeping foto yang menampakkan baby bump Jihan.Buat pertama kalinya,pelawak perempuan yang dikenali Jihan Muse ini telah memuat naik foto dan menunjukkan perutnya yang kini hamil lima bulan kepada umum.

Selain itu,peminatnya juga cuba meneka jantina bayi Jihan dan ramai yang menjangkkan dia bakal melahirkan bayi perempuan.Tidak kurang juga, terdapat pengikut laman sosial yang baru mengetahui berita kehamilannya.

Dia juga turut mendapat perhatian peminat yang rata-rata teruja dan memuji kecomelan Jihan dengan perubahan fizikal yang dialaminya.

 

 

 

Sumber dan Foto : Instagram Jihan Muse.



Sumber

قالب وردپرس

Lelaki Ini Rompak Bank Di Damansara Heights Sebanyak RM600,000 Tanpa Dikesan Oleh Sesiapa


Kalau ada meminati filem bercorak jenayah seperti Ocean Eleven atau seangkatan dengannya mungkin kes ini menarik minat anda. Seorang lelaki telah melarikan sejumlah wang dengan amaun yang sangat besar dari sebuah bank tempatan di Damansara Heights.

Dalam laporan The Sundaily, lelaki tidak memerlukan senjata untuk merompak bank tersebut tetapi hanya berbekalkan sehelai kertas, baju T, berseluar pendek dan berselipar. Lelaki tersebut berjaya melarikan RM600,000 tanpa disedari oleh sesiapa.

Mungkin ramai tertanya bagaimana lelaki ini melakukannya?

Lelaki tersebut telah pergi ke bank tersebut pada waktu siang dan menyamar sebagai penyelenggara pemadam api. Dia dengan yakin memperkenalkan diri sebagai juruteknik syarikat pemadam api kepada kakitangan bank.

Kira-kira jam 12.30 tengahari dia cuba untuk meminta kelulusan memasuki kawasan larangan namun gagal setelah diminta menunjukkan kad pengesahan. Lelaki tersebut hanya menunjukkan satu dokumen seperti pelan lantai bangunan.

Staf yang curiga dengan lelaki tersebut memberitahu pengurus bank yang telah menolak permintaan lelaki tersebut.

Lelaki itu tidak berputus asa dan berlegar di sekitar kawasan bank sebelum secara senyap-senyap mendekati safe room ketika pekerja bank tersebut tengah sibuk melayan pelanggan.

Rakaman CCTV berjaya merakam gerak geri lelaki itu yang berpura-pura memeriksa pemadam api untuk mengelakkan dirinya dicurigai sebelum mendekati bilik tersebut.

Dia dengan sabar menunggu ketua juruwang untuk masuk ke safe room dan meletakkan magnet di selak kunci pintu keselamatan untuk menghalang pintu tersebut dari terkunci.

Safe room tersebut hanya boleh di akses oleh pengurus bank serta ketua juruwang yang masing-masing mempunyai kod peribadi. Lelaki itu dengan selamba menunggu juruwang tersebut keluar dan memasuki bilik tersebut.

Lelaki tersebut telah menyumbat sebanyak mungkin wang tunai ke dalam beg sandang yang dibawanya dan dengan tenang meninggalkan bank tersebut bersama-sama wang tunai RM600,000.

Tiada seorang pun pekerja bank tersebut menyedari tindakan berani lelaki tersebut sehinggalah pengurus bank yang pulang dari makan bertanyakan kepada pekerja mengenai lelaki tersebut.

Para pekerja bank tersebut memberitahu lelaki tersebut telah meninggalkan premis tersebut. Berasa curiga, pengurus tersebut memeriksa safe room dan mendapati sebanyak RM600,000 telah hilang dari bilik tersebut.

Pengurus bank tersebut segera membuat laporan polis. Polis telah menahan pengurus bank tersebut untuk membantu siasatan dan dibebaskan selepas dua hari kerana tidak bersalah.

Malah ketua juruwang tersebut juga turut ditahan polis dan dibebaskan selepas diambil keterangan. Pengurus dan ketua juruwang tersebut telah digantung kerja oleh bank tersebut kerana insiden itu.

Polis telah mendedahkan beberapa gambar lelaki tersebut melalui rakaman CCTV yang berjaya di ambil dan meminta sesiapa yang mempunyai maklumat tentang suspek untuk menghubungi balai polis berdekatan.



Sumber

قالب وردپرس

Remaja Sembelih Leher Rakan Baik Sendiri Kerana Tidak Cukup Duit Untuk Membeli Dadah..


Seorang remaja tempatan tergamak membunuh rakan baiknya sendiri di Indonesia hanya kerana tidak cukup duit untuk membeli dadah.

Suspek yang dikenali sebagai Dedi, 19, telah membunuh rakannya, Yadi, 14, tahun dekat Desa Pematang Seterak, Medan, Wilayah Sumatera Utara.

Kejadian itu bermula apabila suspek telah mengajak mangsa untuk menghisap rokok di sebuah kebun kelapa sawit yang juga merupakan tempat kebiasaan mereka untuk melepak.

Secara tiba-tiba sahaja suspek telah mengeluarkan pisau dan terus menyembelih leher mangsa dari arah belakang sebelum melarikan motosikal milik mangsa, telefon bimbit serta sejumlah wang milik mangsa sendiri.

Namun, saksi kejadian tidak mengesyaki perbuatan itu kerana mengenali suspek yang merupakan sahabat baik. Mereka berdua juga sering ke ladang kelapa sawit tersebut untuk menghisap rokok.

Ketika saksi melalui kawasan itu, dia telah menjumpai mangsa dalam keadaan menggelupur serta lehernya yang telah dikelar dan segera dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

 

Pihak polis Teluk Mengkudu, Medan bagaimanapun telah berjaya menahan Dedi dua jam selepas kejadian di rumahnya ketika suspek sedang berada dalam keadaan khayal.

Setelah disiasat, Dedi mengakui bahawa dia berasa cemburu dengan rakannya itu kerana memiliki motosikal sendiri dan suspek juga mengaku bahawa dia memerlukan sejumlah wang untuk membeli dadah.

Tambahan pula, hubungan mereka berdua dikatakan mula renggang apabila mangsa telah mendapatkan pekerjaan sebagai penjual daging di pasar selepas habis waktu sekolah.

Sejak itu, mereka hanya bertemu ketika masa lapang sahaja. Suspek juga difahamkan sering meminjam wang daripada mangsa kononnya bertujuan untuk beli barangan dapur



Sumber

قالب وردپرس

Fathia Akhirnya Mengaku Dirinya Dalam Video


SEBELUM ini pelakon baru Natasha Elyzza mati-mati menafikan gadis berkemban bersama-samanya ketika sesi video siaran langsung aplikasi Bigo Live itu bukanlah Fathia Latiff, hari ini teka-teki itu sudah terjawab apabila empunya badan telah mengakuinya sendiri.

Mungkin sudah penat berdolak-dalik agaknya, Fathia akhirnya membuka mulut dan mengakui bahawa memang gadis berkemban mirip wajahnya itu sebenarnya dirinya.

Kata Fathia, dia tidak tahu Bigo Live itu boleh dipertontonkan kepada umum kerana mengangaap hanya rakan-rakan rapat sahaja yang mempunyai akses untuk melihat entri penggunanya.

“It was me. Some friends and I were hanging out at a rented villa. The dancing session was just among girl friends and we were dancing in a bathroom of the villa. Of course I’m embarrassed by what had transpired. Who in her right mind would want to show off her body parts to the whole world?I’ve never even heard of the app before. Now I know, and I certainly found it out the hard way.”

(Terjemahan: Itu memang saya. Saya dan kawan-kawan sedang bersantai di sebuah villa yang kami sewa. Sesi menari itu hanya di kalangan kawan perempuan dan kami menari di bilik air villa tersebut. Sudah tentu saya malu dengan apa yang terjadi. Tak ada sesiapa yang masih waras akan menunjukkan bahagian badannya kepada seluruh dunia. Saya tak pernah dengar pun tentang aplikasi itu sebelum ini. Sekarang saya dah tahu dan saya tahu dengan cara yang amat memeritkan.)

Tambah Fathia lagi, dia akan tampil di media sosial untuk membuat pengakuan tentang kontroversi video tersebut dan berharap agar dapat meneruskan kehidupan seperti biasa.

Baguslah kalau mengaku, Fathia. Semua manusia tidak sempurna dan tak lari daripada melakukan kesilapan, kan?

Selepas ini bolehlah lupakan perkara yang sudah berlalu dan fokus semula memantapkan karier lakonan pula kerana Fathia sememangnya mempunyai pakej lengkap sebagai bintang filem.



Sumber

قالب وردپرس

Kejut Suami Tengah Tidur, Anak Dan Isteri Jadi Mangsa Pukul Dengan Tukul Besi


Bak kata lagu yang popular, ‘Jangan dikejutkan harimau yang sedang tidur’. Seorang lelaki erang kerana dikejutkan dari tidur oleh isterinya sebelum bertindak ganas memukul kepala kedua anak dan isterinya dengan menggunakan tukul besi sebelum mengamuk sehingga merosakkan harta benda jirannya.

Menurut laporan Jakarta Post, kejadian tersebut berlaku pada jam 4 petang semalam di sebuah kawasan perumahan awam di Kampung Kalodran, daerah Walantaka di Kota Serang, kira-kira 100 kilometer dari Jakarta.

 

Menurut Ketua Rukun Tetangga kawasan perumahan awam itu, Harahap, kejadian itu disedari oleh jiran-jirannya apabila terdengar jeritan meminta tolong daripada isteri suspek yang bernama Stanley itu.

Katanya, setelah beberapa jiran datang ke rumah mangsa, suspek dikatakan keluar dari rumah dan mengamuk sambil memecahkan beberapa kenderaan dan cermin tingkap beberapa rumah dengan menggunakan tukul besi itu.

“Penduduk kampung kemudian keluar beramai-ramai dan menangkap lelaki terbabit sebelum menyerahkannya kepada polis,” katanya.

Suspek yang tidak mempunyai pekerjaan tetap itu kini ditahan di balai polis Kota Serang manakala anak dan isterinya dimasukkan ke hospital kerana cedera parah di bahagian kepala.



Sumber

قالب وردپرس

Video Hantu Sebenar Atau Rekaan?


ASAL ada video tentang hantu, laju saja jadi viral kat laman sosial. Generasi zaman sekarang ni mudah sangat untuk mempercayai perkara yang macam ni.

Sejak semalam lagi telah tular satu klip video memaparkan seorang lelaki dan rakan wanitanya sedang memberhentikan kenderaan mereka untuk membantu seorang ‘wanita’ yang sedang duduk bertinggung di tepi jalan.

Mula-mula tu tak nampak apa yang seramnya, tapi apabila sampai satu part yang mana ‘wanita’ yang sedang bertinggung itu tiba-tiba hilang!

Apa lagi, lari lintang pukang lah lelaki tu. Tulah, tadi berani sangat konon nak jadi hero kononnya!

Bukan main kelam-kabut dibuatnya, tak cukup tanah nak berlari. Yang menjengkelkan sikit tu bila wanita yang merakam kejadian ni menjerit-jerit sampai sakit telinga!

Dalam kelam kabut tu, tiba-tiba ‘wanita’ tadi memunculkan diri di cermin depan kenderaan yang dinaiki mereka. Menjerit lah apa lagi yang mampu nak buat kan!

Memang klip video ni nampak macam real… Tapi hakikatnya hanya lakonan semata-mata.

Kalau anda perhatikan, bilangan viewer yang menonton live di Facebook itu tak bergerak. Ruangan komen pun macam tak ada sambutan.

Yang lagi pelik apabila wanita tersebut sempat pula nak buat live di Facebook. Macam tau-tau je ada ‘hantu’ nak muncul kan.

Lepas dah diselidik dan digodek apa yang patut, kami dah tahu cerita sebenar di sebalik ‘hantu’ yang muncul secara tiba-tiba ini.

Video asalnya telah dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook yang merupakan warganegara Laos dan juga ahli krew kumpulan tersebut. Bikin seram je lah korang ni kan!

Mereka sebenarnya sedang manjalankan pengambaran filem pendek, tapi atas tujuan apa tu kami tak berapa pasti. Ye lah, pakai Google Translate pun masih tak boleh nak faham apa yang mereka cakapkan.

Walaupun ia hanya lakonan, tapi ada juga percaya 100% dengan video ni. Netizen ni kelakar tau, cepat je percaya kalau bab hantu ni.

Tambah lagi kelakar bila akaun Facebook yang dikenali sebagai Pu’pay Lazabout telah memuat naik gambar ‘hantu’ tersebut sedang lepak di atas kereta sambil tersenyum.

 

Eh… Pandai pula dia ya siap senyum lagi tu. Mereka sendiri tak sangka yang video mereka ini telah tular di laman sosial. Biasalah, semua benda sekarang ni senang je nak viral kan.

Apa pun, pada nada semua, jangam mudah terperdaya kalau ada video yang berkaitan hantu dan seangkatan dengannya ni.

Bukan apa, takut anda terlampau obses dengan entiti ni. Takut nanti lain pula jadinya… Jaga-jaga, ada yang memerhati.



Sumber

قالب وردپرس